onsdag 31. mars 2010

Kurv med "oppskrift".

Her har jeg laget en ny kurv, en julekurv denne gangen.






 


Mange ønsker seg oppskriften på denne kurven. Selv fant jeg den utstilt på Ski-treffet, så det er ikke min oppfinnelse altså!
Men jeg har tatt noen bilder, og her er en  liten fremgangsmåte.

Mine kurver har jeg laget av 9"/9" kartong.
Men du kan godt bruke 12"/12" også, hvis du ønsker en større kurv.

Lag en brett ved 3" og 6", begge veier, så du har 9 kvadrater på kartongen din.

De fire hjørnekvadratene får en brettekant diagonalt, fra hjørne til hjørne.





"Trekanthjørnene brettes innover, da har du kurv-fassongen klar.


Jeg bruker en bordstanser på alle sidene, men lar hjørnene stå igjen.
Hvert hjørne får en hull til å tre bånd gjenom.





LYKKE TIL!

18 kommentarer:

Anonym sa...

så smart, denne kurven må jeg prøve meg på!! lekker altså :-)

Bodil sa...

Så fin den ble.
Jeg har lagd en til påske :)

Scrap by Rô sa...

Great work! I love your ideas! Thanks for sharing.
Hugs
Rosana

Hanne sa...

Tusen takk for forklaringen på hvordan du lager kurven!

Kurven er nydelig pyntet!
Klem Hanne

Solveig sa...

Nydelig!!
Tusen takk for forklaringa!!

Ha en flott påske!

soltroll sa...

Hei på deg!!
Herlig kurv!
1000 takk for at du deler oppskriften med oss.
Du er en engel...c",)
God påske til deg og dine.
Klem fra Merete

Shelinwa sa...

OMG LOVE LOVE LOVE This thanks for sharring

Berit sa...

Tusen takk for oppskrifta:) Det du lager er så utrolig fint og jeg er stadig innom bloggen din for inspirasjon. Ha en fin påske:)
Berit.

Marina sa...

This is gorgeous!
Love the colours and the design.

Hugs,
Marina

Anonym sa...

wonderful! And thanks for teh instructions!
Elma

Helle sa...

Åj så flott kurv!!
Ha ei flott påske.
Klem fra Helle

Gro sa...

Så lekker kurven ble som julekurv!
Håper du og dine får en fin påske!

❤ Kaia sa...

Tenk at noe som er så lett, kan se så utrolig avansert ut.
Tusen takk for at du viste oss fremgangsmåten, må prøve på en sånn i løpet av påsken....
Kurven din var forresten helt nydelig...
Stor påskeklem fra Kaia

Hege-Annie Simonsen sa...

Så fin, Marianne! Denne typen kurv har jeg ikke sett før. Takk for "oppskriften"! GOD PÅSKE!

Marion sa...

Å så fin den var! Også så "enkel"! Tusen takk for at du deler! Denne må jeg prøve meg på!

Unknown sa...

Her var det kommet mye lekkert siden sist jeg tittet innom! Og så smart å lage en litt mindre utgave av kurven. Har laget en til påske jeg og, men synes den ble litt stor.. Takk for inspirasjon Marianne, og god påske!

Klem

Antje sa...

Nydelig og takk for god forklaring og bilder !! Ha e fiiin påske !!
klem fra Antje :)

Anonym sa...

Tusen takk for at du deler.
Denne var kjempefin.
Den må prøves.
Maska